Orientation

Loading Een ogenblik geduld
De pagina wordt geladen
Loading

Gelieve aan te melden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Navigatie

http://shop.win2.nu/www.salden.nlwww.vermarcsport.com/nl/design-your-own-customteamwearwww.vnz.be/voordelen-terugbetalingen/sport-fitnessclub/www.leds-sport.nl/
www.vermarcsport.com/nl/design-your-own-customteamwearwww.vnz.be/voordelen-terugbetalingen/sport-fitnessclub/www.leds-sport.nl/http://shop.win2.nu/www.salden.nl

LAATSTE UPDATE CORONAVIRUS


25/06 Versoepeling coronamaatregelen vanaf 1 juli

Vanaf 1 juli gaat fase 4 van de afbouw in:

  1. -Het zal toegelaten zijn om te sporten in groepen van 50 personen
  2. -Wegtochten en MTB-tochten kunnen ook weer doorgaan vanaf 1 juli. Het zal echter wel verplicht zijn voor de deelnemers om zich vooraf in te schrijven en contactloos (ter plaatse of vooraf) te betalen. Voor de organisatoren is er een ‘Gids Recreatieve Tochten’ beschikbaar met de coronamaatregelen die toegepast moeten worden. Deze gids kan u hier terugvinden: https://vwb.be/59/Downloads.


Voor en na het sporten gelden de algemene regels (dus ook voor de horeca). Bubbels zijn uitgebreid naar 15 personen.
 

Meer info over deze nieuwe fase kan u hier terugvinden: https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/

 

    Minder snoepen




    Af en toe een paar dropjes of een stukje chocolade, dat kan prima. Maar wellicht zwicht je vaker voor deze verleidingen dan je zou willen. Hoe krijg je meer controle? Wapen jezelf tegen ongezonde verleidingen door er bewust mee om te gaan. Waar je ook komt, (tank)station, supermarkt of drogist, overal kun je makkelijk nog wat te snoepen kopen. ‘Nee’ zeggen en dat volhouden, kan lastig zijn. Hoe vaker je op een dag snoep moet afslaan, hoe lastiger het wordt om het te weerstaan. Het helpt wanneer je bewust bent van de verleidingen die je buitenshuis, maar ook thuis tegenkomt. Het is daarom goed om jezelf weerbaarder te maken en dat kan op verschillende manieren.

     

    Dit kun je doen


    Vermijd verleidingen

    Haal geen snacks in huis. Tank bij een selfservice-station zonder winkel en loop een andere route door het winkelcentrum zodat je niet langs je favoriete banketbakker hoeft. Je kunt ook iets gezonds meenemen als je op pad gaat, voor als je onderweg trek krijgt.
     
    Maak verleidingen minder sterk

    Je grijpt minder snel naar ongezonde snacks als je deze niet steeds ziet. Het kan bijvoorbeeld helpen om gezond eten voorin en ongezond eten achterin de keukenkast te leggen, uit het zicht. En neem je dan toch chips? Doe het dan in een bakje, zo eet je niet ongemerkt door uit de verpakking. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld chocolade en koekjes, neem een kleine portie en leg de verpakking terug uit het zicht. 

    Zoek afleiding

    Als je zin hebt om wat te snoepen: laat de hond uit, bel iemand, zet thee of poets je tanden. 

    Maak afspraken met jezelf

    •    “Of ik een stukje taart lust… euhmm..” Laat je niet verrassen door verleidingen, maar maak van tevoren een plan voor als iemand je iets aanbiedt. Wat zijn jouw zwakke momenten en wat is dan voor jou een goed antwoord?

    •    Neem jezelf voor hoe je omgaat met specifieke verleidingen: ‘Als ik zin heb in chips tijdens het televisiekijken, dan pak ik een schaaltje yoghurt met fruit of handje ongezouten noten’. Schrijf het op en plak het briefje op de koelkast
    Gepubliceerd op 18 April 2019

 

 

Nog geen lid bij de grootste wielerbond van Vlaanderen?

Schrijf jezelf en je gezin dan nu in voor slechts €32